نقشه «عشق» در مغــز شناسایی شد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



 

ایسنا نوشت:

 

یک پژوهش بین‌المللی جدید برای اولین باربه نمایش نقشه دقیق ازمحل بروز«احساس عشق» و «میل جنسی» در مغز پرداخته و قادر به مشاهده الگوهای فعالسازی این دو در كنار یكدیگر شده است.

به گفته دكتر جیم پفاوز،استاد روانشناسی دانشگاه كونكوردیا،تا كنون كسی به دنبال كنار هم قراردادن این دو حس برای مشاهده الگوهای فعالسازی نبوده و حتی ممكن است این اجزا كاملا از هم جدا باشند،اما در مناطق مرتبط مغزی قرار دارند.

 

 

پفاوز در كنار محققانی از آمریكا و سوئیس به بررسی نتایج به دست آمده از 20 پژوهش جداگانه پرداخت كه فعالیت مغزی را در زمان مشاهده تصاویر افراد مطلوب تحلیل كرده بودند. محققان با استفاده از این داده‌ها توانستند یک نقشه كامل را از محل عشق و میل جنسی در مغز طراحی كنند.

دانشمندان در یافتند كه دو ساختار خاص مغـزی اینسولا و جسم مخطط،مسؤولیت انتقال میل جنسی را به عشق بر عهده دارند.اینسولا بخشی از كورتكس مغزی بوده كه در عمق بین لوب گیجگاهی و پیشانی قرار دارد.این در حالیست كه جسم مخطط در نزدیكی آن در بخش جلو مغز قرار گرفته است.

 

عشق و میل جنسی به فعالسازی بخشهای مختلفی از جسم مخطط می‌پردازند.ناحیه فعال شده توسط میل جنسی با انگیزش هایی مانند میل به غذا فعال می‌شوند.نواحی فعال شده توسط عشق به فرایندهای مربوط شده كه با پاداش یا لذت ارزش‌گذاری می‌شوند.
 

در این حالت با ارتقای میل جنسی به شكل عشق،این فرایندها در بخش های مختلف جسم مخطط پردازش می‌شوند.جالب اینكه این بخش از جسم مخطط همچنین با اعتیاد به مواد مخدر نیز مرتبط است.به گفته پفاوز،‌دلیل موجهی برای این امر وجود دارد:عشق در حقیقت یک عادت بوده در زمان پاداش گرفتن تمایل،به وجود می‌آید،ازاین رو مانند اعتیاد به دارو عمل می‌كند.

 

 

خبر آنلاین





:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: بازدید از این مطلب : 790
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Bahram
ت : دو شنبه 26 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com